کد قالب کانون ۹۳ حقیقت جالب درباره اسلام که باید بدانید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 392
بازدید دیروز : 176
بازدید هفته : 392
بازدید ماه : 620
بازدید کل : 153276
تعداد مطالب : 2266
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : شنبه 24 دی 1402

 

اسلام یک کلمه‌ی عربی و به معنای ”صلح“، ”امنیت“ و ”تسلیم شدن“ است. مسلمان یعنی ” کسی که با صلح و آرامش تسلیم خدا می‌شود“. هرکسی با هر نژادی می‌تواند مسلمان شود؛ ‌به عبارت دیگر، ” مسلمان“ به نژاد خاصی گفته نمی‌شود. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۹۳ حقیقت جالب درباره‌ی اسلام را بیان کنیم.

حقیقت جالب درباره اسلام

۱. دنیای اسلام اولین داروسازان ماهر و تخصص یافته را ایجاد کرد که داروهای خود را می‌ساختند و با پزشکان همکاری می‌کردند.

۲. اختراعاتی که از دنیای اسلام  ظاهر شد شامل کشف اسیدسیتریک (جابر ابن ‌حیان)، معماری اسلیمی، مناره، آسیاب آبی متصل به پل، آسیاب بادی با محور عمودی، بیمارستان‌های آموزشی، دسته‌های رژه، اژدرهای اولیه، گیتار، عود، قلیان (حقه، نارگیلی، یا شیشه)، تلاش‌های اولیه برای پرواز، جبر، اتاقک تاریک، قوانین انکسار (شکست نور)، قهوه، و چیزهای دیگر است.

۳. مسلمانان معروف در آمریکا شامل جنت جکسون، محمد علی، شکیل اونیل، مارا براک آکیل (نویسنده/تهیه‌کننده‌ی سریال‌های ”بازی“ و ”دوست‌دختر“)، مس دف (یاسین بی)، مایک تایسون، کریم عبدالجبار، آیس‌کیوب، ایکان، و انوشه انصاری، اولین فضانورد زن مسلمان جهان است.

۴. ۴۰۰ سال پیش از کشف گردش خون در اروپا، نویسنده‌ی مسلمانی در قرن ۱۳ام آن را توصیف کرده است.

۵. پس از مسیحیت، اسلام دومین جامعه‌ی دینی بزرگ دنیا است.

۶. بیش‌تر تاریخ‌دانان اتفاق نظر دارند که کریستف کلمب اولین فردی نبود که قاره‌ی آمریکا را ”کشف“ کرد و کاوشگرانی از جمله مسلمانان غرب آفریقا، چندین قرن پیش از او به آمریکا رسیده بودند. در حقیقت، وقتی کریستف کلمب سفرهای تاریخی‌اش را انجام می‌داد، به نقشه‌ها و مطالعات جغرافیایی دانشمند مسلمان قرن ۱۲ به نام الادریسی متکی بود.

۷. برآورد می‌شود ۱.۶ میلیون نفر مسلمان در دنیا وجود دارد که حدود یک پنجم تمام جمعیت دنیا است. به خاطر نرخ‌های تولد و تغییر دین، اسلام سریع‌ترین رشد را در دنیای امروز دارد.

۸. مسلمانان یک خانه‌ی دانش (بیت‌الحکمه) ایجاد کردند که طی قرن های ۹ام تا ۱۳ام فعال بود، و دانشمندان مسلمان و غیرمسلمان تلاش می‌کردند دانش دنیا را به عربی ترجمه کنند. بسیاری از آثار کلاسیک دوران باستان که ممکن بود از بین بروند، به زبان‌های عربی و پارسی حفظ شدند و بعد به ترکی، عبری، و لاتین ترجمه شدند. در خانه‌ی دانش، دانشمندان علم حاصل از تمدن‌های روم، چین، پارس، مصر، یونان، بیزانس، و فنیقیه را ارتقا دادند.

۹. دانشمندان مسلمان، ابن رشد و ابن سینا، مسئول اصلی حفظ آثار ارسطو هستند که بعدها ایده‌هایش بر دنیای مسیحیت و اسلام را بر گرفت.

۱۰. یک زن مسلمان به جای برداشتن نام شوهرش، پس از ازدواج نام خانوادگی خود را حفظ می‌کند. این اقدام نمادین تاکید می‌کند که او همان فرد، و با همان هویت معتبر خود باقی می‌ماند.

۱۱. دانشمند مسلمان ابن هیثم (الحازن)، که در سال ۹۶۵ پس از میلاد به دنیا آمد، شیوه‌ی علمی را تدوین کرد و ”اولین دانشمند حقیقی دنیا“ نامیده می‌شود. هم‌چنین اولین فیزیک‌دان نظری دنیا نیز در نظر گرفته می‌شود. به علاوه، او مکانیک سماوی را ایجاد کرد که منجر به کار نهایی اروپاییانی چون کوپرنیک، گالیله، کپلر، و نیوتون شد.

۱۲. عقیده‌ی پایه‌ای که یک نفر برای مسلمان بودن باید داشته باشد شامل عقیده به ۱) خدای یکتا؛‌ ۲) تمام پیامبران خدا؛ ۳) کتب مقدس وحی شده به پیامبران موسی، داوود، مسیح، و حضرت محمد (ص)؛‌ ۴) فرشتگان؛ ۵) روز جزا و آخرت؛‌ و ۶) مشیت الهی یا سرنوشت است.

۱۳. طی قرون وسطی، دنیای مسلمانان دو امتیاز کسب وکاری عظیم داشت: ۱) طیف وسیعی از ارتباطات داشتند، از این رو می‌توانستند هرچیزی از طلای آفریقا گرفته تا ظروف چینی و کهربا و خز اروپایی را تجارت کنند، ۲) مسلمانان صنعتگرانی بسیار ماهر داشتند، یعنی همیشه کالاهایشان بازار داغی داشت. بدون تاجران مسلمان، اروپایی ها هیچ برنج، شکر یا قهوه‌ای نداشتند.

۱۴. اگرچه مسلمانان اغلب به دنیای عرب ارتباط داده می‌شوند، کمتر از ۱۵٪ آن‌ها عرب هستند. مسلمانان تقریبا در تمام ملیت‌ها، کشورها و گروه‌های قومیتی پیدا می‌شوند.

۱۵. جبر، که از کلمه‌ی عربی الجبر گرفته شده است، از دنیای اسلام سرچشمه می‌گیرد.

۱۶. در نوامبر ۲۰۱۳، مارول اعلام کرد یک دختر مسلمان پاکستانی‌آمریکایی ۱۶ ساله اهل نیوجرسی به نام کامالا خان، یکی از ابرقهرمان‌های اصلی آن‌ها خواهد بود.

۱۷. بسیاری از سنت‌های آکادمیک، از جمله تمایز بین فارغ‌التحصیلان و دانشجویان در دانشگاه اسلامی الازهر (درخشان) در قاهره آغاز شدند. این دانشگاه در قرن ۱۰ام تاسیس شد و به خاطر دانش فلسفی و نظری‌ معروف است.

۱۸. اندونزی بیش‌ترین تعداد مسلمان (۱۲۰ میلیون) را دارد و پس از آن پاکستان، هند، و بنگلادش هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: دینی
برچسب‌ها: دانستنی های جالب